Aidilfitri 2006 : Raya Kedua – Laksa Johor

25hb Okt – Rabu – 12.00pm

Banyak yang istimewa hari ini. Pertama, saya telah mula berpuasa enam. Bukan apa, saja cepatkan mula. Selagi belum dimulakan, berat betul nak buat. Saya buat keputusan nak mula puasa itu pun masa terjaga jam 4.00 pagi.

Kedua … menu untuk Raya Kedua ialah Laksa Johor ! 6 paket spagheti ! Kenduri besar tuh. Betul-betul menguji ketabahan saya berpuasa hari ni. Nasib baik la isteri saya dah tolong simpankan semangkuk untuk berbuka nanti (fuhh lega beb!)

Ketiga ; saing (member) sekolah – Ali Azizan yang beraya di kampung isterinya di Kusial, Tanah Merah berkunjung ke rumah mertua saya. Kedatangan dia betul-betul langkah kanan. Laksa Johor yang tinggal cukup-cukup je untuk dia sekeluarga. Jam 12.30 abis selesai semua Laksa Johor tu.

Oh ya .. Chef untuk menu hari ini, diketuai oleh ana punya beras (birass lah!) dari Pontian Johor – Kak Ani.

…  beruntung kawe sedaro maro pandai masak belako!

  1. No trackbacks yet.

Tinggalkan Jawapan

