Tiba di Melaka

Baru sekejap tadi, lagu Mr.Big ‘Wild World’ nyanyian asal Cat Stevens @ Yusof Islam selesai berkumandang di lobby hotel. Best, lama tak dengar lagu tu..

Okay, saya tiba di Melaka petang semalam bersama Hazlan dan Abg Aziz, teman sejawatan. Urusan rasmi berjalan lancar dan akan berterusan sehingga hujung minggu ini.

Pada malamnya, saya berkesempatan jumpa dengan member lama sekolah, Shahrom. Tapi Adli dan Bros tak dapat join ; ‘ada hal’ di rumah, hahah. Insya Allah berjumpa lagi dgn diorang malam esok (Khamis) kalau tada aral. Seronok jumpa member lama .. cerita pasal sekolah dulu-dulu.

Tengahari tadi saya call anak saya yang kini tinggal sekejap dengan opah dan atuknya.. Bila ditanya sedang buat apa katanya dia sedang makan ‘sayur pokok’ yang sebenarnya merujuk kepada bungan kobis dan brocolli. Dan dia bertanya pulak, apa yang saya makan. Saya jawab ‘kambing’.

Dia terkejut dan terus berkata .. ” Papa, jangan makan kambing. Busuk !”

Agaknya dia membayangkan saya menangkap seekor kambing yang masih cukup sifat dan terus memakannya. Aduhai anakku🙂

Okey, selain entry ini di atas sana ada satu lagi entry yang ditulis semasa di bilik petang tadi.

  1. No trackbacks yet.

Tinggalkan Jawapan

